|
Arany László: Csak óvatosan! - az aurád megmutatja igazi lényedet |
|
|
|
|
|
Egy falevél aurája látható ezen a nagyfrekvenciás felvételen A színek nagyon fontos szerepet töltenek be az életünkben, de mivel valamennyiünknek hétköznapi dolognak számítanak, hajlamosak vagyunk természetesnek venni létezésüket. Bizonyos vagyok benne, hogy sokaknak fel sem tűnik a színek csodálatosan gazdag, érzelemdús világa - legfeljebb ha szabadságra mennek, s ezáltal kiszakadnak a mindennapi élet egyhangúságából. Nagy általánosságban elmondható, hogy az embereknek csak akkor válnak igazán fontossá a színek amikor valamit vásárolni szeretnének. Egy új ruhát, egy új autót, vagy esetleg egy másik bútort. A színek nem egyformán hatnak ránk, az ízlésünk is változik, de a hangulatunktól is függ, hogy mikor, milyen színek alkotta környezetben érezzük magunkat jól. Vajon mi lehet ennek a magyarázata? Szoktunk beszélni 'meleg' és 'hideg' színekről, de gyakran embertársainkat is különböző színárnyalatokkal jellemzünk 'sötét alak'-nak vagy 'ragyogó elmé'-nek. Valószínű ezen mondások eredetére a magyarázat: a régi korok emberei igenis láttak bizonyos energiamezőt embertársaik körül, s ráadásul ezt a mezőt még színesben is látták. Azonban nemcsak a régi korok emberei voltak képesek erre. Kirliánék nagyfrekvenciás lemezeket használtak az aura megjelenítésének elősegítésére, s fotóik alapján a különböző élőlényeknek még az aura sugárszerkezete is felderíthető volt. Ahogy fejlődött a technika sorra került az ember egyes testrészeit (pl. ujjait) körülvevő aura vizsgálatára, s ebből kiderült, hogy ez az energiamező más és más - érzelmi és fizikai állapotunk függvényében. A nagyfeszültségű lemezek segítségével végzett mérések túl 'durvák' voltak, elfedték az aura finom részleteit. Mást kellett hát kitalálni. Meg kellett tanulni látni az aurát! Mielőtt azonban mi is megtanulnánk, nézzünk most meg itt egy összeállítást mely tulajdonképpen gyűjtemények gyűjteményét tartalmazza! Többen összegyűjtötték ugyanis az aura színére és az adott személyiség milyenségére vonatkozó megfigyeléseket. Lássuk mennyi minden kikövetkeztethető ebből embertársainkra, s persze saját magunkra vonatkoztatva! Vörös. - A tisztánlátók egyetértenek abban, hogy a vörös az energia színe. Ez rokon fogalom az 'idegi és érzelmi állapot'-tal. Az összes színt beleértve leszögezhető, hogy nagyon sok múlik az árnyalat erősségén, s a szín kapcsolatán más színekkel. Ez természetesen igaz a vörösre is. Ha a sötétvörös van túlsúlyban, s az egyén szeret is vörös ruházatot viselni, akkor bizonyos lehet abban, hogy az illető egyfajta ideges, nyugtalan állapotban van, mely még személyiségének fejlődésére is veszélyes lehet. A szín összetétele is fontos jelzés. a bíborvörös erős 'én'-t jelent. Azonban a vörös halványabb árnyalata, bár szintén energikus személyre utal, ez a körülmény már sokkal jobban jelzi azt a tendenciát, hogy az egyén megindult az érzelmi egyensúlyának megteremtése felé vezető úton. A világospiros színű aura már enyhe provokáció hatására is sötétvörösre válthat (pulykaméreg!), így hát legyen óvatos! A piros és a rózsaszín az éretlenség jele. Ugye Ön is észrevette, hogy a tizenévesek milyen szívesen öltöznek korallpirosba vagy rózsa-színbe, s milyen sűrűn használnak ilyen színű kozmetikai szereket? Amikor a szín egyfajta sötétrózsaszínbe hajlik - mely szín a vörös és a kék egyfajta keveréke - ez egy nyugodtabb, kontrollált személyiséget fed. A gyöngyházfényű, szivárványszínekben játszó rózsaszín gyakran a szerelmes emberek auraszínét jellemzi. A szerelmesekre mondják is, hogy rózsaszínben látják a világot. Azokkal tehát, akiket szemmel láthatóan túl sok vörös vesz körül, érdemes óvatosan bánni. Ha úgy találja, hogy vonzódik a vöröshöz feltétlen meg kell bizonyosodnia arról, hogy valójában sokkal többet használja-e ezt a színt, vagy pedig a többi színnel megfelelő egyensúlyban. Ha ugyanis tényleg túlnyomóan ezt a színt használja, akkor ez azt is jelentheti, hogy túlságosan önző és ráadásul érzelmileg is bizonytalan. Valószínűleg észrevette már, hogy ha valaki nagyon felmérgeli magát, akkor vörös fény villan a szemében, s ez arra figyelmeztet, hogy vihar van kitörőben, vagyis jó lesz vigyázni. (Vörös köd ereszkedik eléje.) A vörös szín összefügg az akaraterővel, a szimpatikus idegrendszer állapotával, s a szexuális összhanggal. Jelent vágyat, kívánságot és sóvárgást. Mindig érdekes lehet felkutatni azokat az embereket, akik vörös autót szeretnek vezetni. Ök nemcsak egyszerűen ilyen autót vásárolnak, hanem a lehető legsötétebb árnyalatot veszik meg, amit csak kapni lehet. Ők hajlamosak arra is, hogy az autójukat a szokásosnál sokkal jobban kidíszítsék. Valószínűleg úgy fogja találni, hogy azok, akik vörös autót vezetnek sokkal jobban hajlamosak agresszivitásra vezetés közben - így mutatják, hogy ők olyasvalakik, akik fel akarják hívni magukra a figyelmet. Narancssárga. - Ez nagyon jó szín. A Napnak a színe. Energiát jelent. Persze valószínűleg nem azt a fajta energiát, amelyet a vörös. A narancssárga színű aura hordozói ugyanis sokkal kreatívabbak, mint vörösszínű társaik. Ez a szín erős hajlandóságot mutat arra, hogy más színekkel együtt jelenjen meg. Az aranyba hajó narancssárga szín életerős személyt mutat, aki jó önkontrollal rendelkezik. Olyan valakit, aki elvégzi kitűzött feladatait. A szín árnyalatának erőssége is fontos. Például egy sötétbe hajló narancssárga olyan személyt sejtet, aki abban az időben hajlamos a lustálkodásra. Sárga. - A legtöbb pszichológiai forrás megegyezik abban, hogy ez az értelem színe. Azok, akik szeretik ezt a színt, mély gondolatokkal rendelkező emberek. Sokat olvasnak, s minél jobb intellektussal rendelkeznek, ez a szín annál erősebb az aurájukban. Jó egészségi állapot‚ kiegyensúlyozottság jellemzi őket. Kedvesek, barátságosak, szeretnek kirándulni, ezenkívül a társaságot is kedvelik, anélkül, hogy basáskodókká válnának. Fizikálisan éppen megfelelő az összhang a szimpatikus és a paraszimpatikus idegrendszerük között. A sárga szín azokra jellemző, akik előre igyekeznek abban a reményben, hogy később nagyobb boldogságra számíthatnak. Ursula Ruberts szerint a halványsárga szín megjelenése az aurában azt mutatja, hogy egy gyerek értelmi fejlődése megindult, amennyiben a feje körül tűnik fel ez a szín. A leghalványabb árnyalatú citromsárga először - mélyebb árnyalatú sugarakkal amint a gyermek elkezd gondolkozni, s elindul az értelmi fejlődése. Ez a jelenség nagyjából hétéves korban játszódik le, habár a korán érő gyermekeknél természetesen korábban is megtörténhet. A sárga - a tisztánlátók szerint - kapcsolatban áll a gondolkozási-, érvelő- és vitázó-képességgel is. Sőt. A világ divatjában a sárga tűnik a kedvenc színnek amikor a dolgok általában jól mennek, különösen akkor, ha annak a bizonyos országnak a gazdasági fejlődése megfelelő, de ez igaz a világra általában is. Ez a 'minden rendben' érzés jelentkezik a társadalmat alkotó emberek érzelmi állapotában amikor sokan vesznek fel sárga öltözéket. Ausztrália egyenletesen fejlődő, békés korszakában, a bányászati fellendülés idején, a hatvanas években, a miniszoknyák széles körben, s szinte minden fajtában megjelentek, a népesség legnagyobb része sárgát ‚s narancssárgát viselt. Zöld. - Ez a szín mutatható ki az orvosok‚ s a nővérek aurájában, illetve mindazokéban, akik a gyógyítás művészetével foglalkoznak, vagy azzal kapcsolatban állnak. A forrásmű szerzője leírja, hogy emlékszik a gyermekkorában a Calvary Kórházban eltöltött idejére, ahol az osztályok halványzöldek voltak, a lepedők zöldek, s néhány apáca is zöld fátylat viselt. Van egy kórház Melbourne-ben, ahol különböző csontbetegségeket kezelnek, s amikor a páciens az operáció közelébe kerül, akkor zöld pizsamát adnak rá, s nővérek is zöld ruhát öltenek. Mindez véletlenségből lenne így? Mindössze egy véletlen egybeesésről lenne szó, vagy tudatalattink pontosan tudja, hogy a zöld elsősorban a gyógyítás színe? A legtöbb esetben a zöld más színekkel is társul, s igen hajlamos arra, hogy különböző árnyalatokban jelenjen meg. Más szavakkal kifejezve ez azt jelenti, hogy a zöld nem mindig uralkodó szín. Ha azonban egészen sok zöld tűnik fel az aurában, akkor ez úgy értelmezhető, hogy az adott személy szeretne hatással lenni másokra, szeretne a saját útján járni. Ellenáll a kívülről eredő változtatási szándéknak. Ha valaki általában nem szeret zöld ruhát viselni, mégis egyszerre elkezd ilyeneket használni, akkor ez abbéli törekvésének a jele, hogy szeretne egészségi állapotán javítani. Ha a zöld kezd kékbe hajlani, akkor ön olyan emberrel találkozott, aki szívélyes és megbízható. A citromszerű zöld némi álnokságra való hajlamot jelez. A zöld szín gyengül ebben az esetben. A zöld színhez társulhat féltékenységi érzés is. Ez akkor jelentkezik, amikor egy alapvetően sárga színű aurát zöld szín ölel körül. Ekkor két alapszíne van az aurának, mindkettő dominanciára törekedve. Kék. - Ez a szín a szellemi ihletettség színe. Edgar Cayce úgy tartja, hogy az imádkozók és az elmélkedők színe. Ursula Roberts viszont úgy véli, hogy a kék - bíborszínű nyalábokkal vegyítve - annak a jele, hogy az adott személynek működnek a természet-feletti képességei. Az önzetlenség színe is. A sötétebb árnyalatú kék a legkívánatosabb. Például, a híres Luscher pszichológiai színteszt, melyet Svájcban használnak, azt mutatja, hogy a kék a békét jelenti. Betegség idején, kimerült állapotban, az igény megnövekszik e szín iránt. Azok, akiknek kedvenc színük a sötétkék, nyugodt és rendezett környezetre vágynak. Ez egyfajta barométere lehet az adott személy függetlenségének és mutatja a mások iránt érzett könyörületét is. Azok, akik legjobban a sötétkék színhez vonzódnak, megtalálták életük békéjét. Rendszerint a másokon való segítésnek a belső szükségszerűsége tölti el őket. A szociális munkások gyakran vonzódnak a színárnyalat iránt. Az egyetlen halvány negatív vonása ennek a színnek az, hogy az adott személy hajlamos elkedvetlenedni, s szeszélyesnek lenni. De ennek ellenére a megelégedettség tölti el belső világát legnagyobbrészt. A halványkék némi éretlenséget tükröz, bár az illető folyamatosan próbálkozik azirányban, hogy eredményeket érjen el az életében - olyasféle próbálkozó típus. Habár a frusztráció változatlanul előfordulhat, ennek iránya azonban úgy alakul, hogy az megfelel az illető számára. A segítőkészséget is jelentheti. Ha valakiben olyan gondolatok támadnak például, hogy szükségét érzi a másokon való segítésnek és ezt ki is mutatja, akkor az aurájában kék sugárkitörések lesznek megfigyelhetők. Ibolya. - Habár ez a szín valamiféle keveréke a vörösnek és a kéknek, mégis az aurában jelentősen eltérő, önálló jelentéssel bír. Az ilyen színű aurával rendelkező személy valószínűleg mélyen vallásos. Olyasvalaki, akit nem von uralma alá az anyagi világ, sokkal inkább szellemi, spirituális. Az igazság után kutatók színe. A legjellemzőbbje ennek a színnek az eredete - a vörös és a kék keveréke - érzékenységre vall, szoros összhangot jelent az energiával való telítettség és a kutatási igény között, s egyfajta vonzódást érez a mágikus dolgok iránt. A magasabb egyházi méltóságok ruházata határozottan abba az irányba tendál, hogy sötétkéket viseljenek - bíborba, sötétlilába hajlóan. És ebben a vonatkozásban ismét egy olyan momentumra bukkanunk, ahol a szín az igazi jelentést hordozza. Az ibolya szín kapcsolatban áll a szervezet mirigyeinek működésével is. Barna. - Nem igazán jó szín. Olyanoké, akikben egyfajta bizonytalanságérzés uralkodik el. A tétlenség, a vezetőképesség hiánya, jellemzi a szín hordozóit. Igen gyakran figyelhető meg a lusta emberek aurájában. Néha egy kevés sárga tűnik fel a barna aurában, s ad az illetőnek egy valamivel boldogabb életérzést az egyébként örömszegény életéhez. Gyakran jelenti az érzelmek elfojtását, ha valaki a barna színhez ragaszkodik környezetében. Egy jelzés lehet ez a szín arra vonatkozóan is, hogy a szervezet érzékelő funkciói rossz hatásfokkal működnek. A barna domináló szín igényt jelent nagyobb belső biztonságra, a másokhoz való tartozásra. Ez az elsődleges színe a Földnek, s utal arra is, hogy vágyódunk egy alapjaiban biztonságos otthonhoz és biztonsághoz, egy helyhez, ahová tartozni szeretnénk. Szürke. - A szín rossz egészségi állapotot tükröz. A színek hiánya az életenergia hiányát is jelenti. Az ilyen emberek kerülik a dolgokba való beavatkozást, "ülnek a kerítésen és figyelnek", igyekeznek mindentől távol maradni. Gyakran jelent ez a szín egyfajta nyilvánvaló önbecsapást. Ha megfigyeljük a divat diktálását, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy a szürke olyan esetekben a menő, amikor egy társadalom nyilvánvaló próbatételeken megy át. De mindezek ellenére gyakran merül fel az igény, hogy az egyhangúságot vörös sugarakkal közömbösítsék. A Luscher-féle színteszt eredményei arra mutatnak rá, hogy az ipari- és az üzleti vezetők gyakran választják a szürkét egyiknek a három kedvenc színük közül. Mindez igazolni látszik egy széles körben elterjedt pszichológiai elképzelést, miszerint, azok akik kitűnnek vagy kiemelkednek társaik közül, sokkal kevésbé saját, természetes adottságaiknak köszönhetően teszik ezt, sokkal inkább egy kényszerítő belső ösztönzés hatására megpróbálnak elszökni olyan problémáiktól, melyek aggodalommal és elégedetlenséggel töltik el őket. Mindez természetesen csak egyetlen valószínűsíthető ok azok közül, melyek az üzlettel elfoglalt embereket rendszerint boldogtalan családi élettel sújtják. Ezek az emberek inkább az üzleti életben élik ki magukat, ez hoz számukra megelégedést. Jól megkülönböztethető törekvéseik vannak az irányban, hogy erre van inkább szükségük - szemben a családi élettel. Egyfajta kimértség, a kommunikációra való igény jellemzi őket, olyan helyzetek keresése, ahol a határozott érzelmi megnyilvánulások elkerülhetők. Fekete. - Gyakran láthatók üres területek az aurában - összhangban a fiziológiai működéssel. Akár ez kifejezetten fekete-ként jelenik meg, akár csak a színek hiánya, valójában senki sem tudja, hogy mit jelent. Abban az esetben, ha egy személy vonzódik a fekete színhez, sokkal több minden levezethető a szín használójának személyiségéről, egyéniségéről. A fekete a halál fizikai színe. Joanne Dixon elmondta, hogy a John F. Kennedy ellen elkövetett későbbi merényletet egyik jóslata során úgy látta, hogy Lyndon B. Johnson elnök feketébe burkolt keze leteker egy feliratot, s azon a később meggyilkolt elnök neve áll. A Luscher-féle színteszt azt mondja, hogy az a személy, aki a feketét választja kedvenc "színének", az kiegyensúlyozott viselkedést mutat, bár szélsőséges természetű. Olyan személy, aki igyekszik mindent megtagadni. Tiltakozik minden állandó állapot ellen, amelyben szerinte semmi sem olyan, mint amilyen lehetne. Lázad a sors ellen, főleg a saját sorsa ellen. Más szavakkal: a fekete a különösen erős negatívumot jelenti, sötét kilátásait a megtagadott életnek. A vég ábrázolását. Fehér. - Ez az eredménye a színek tökéletes kombinációjának, ha azok eggyé vannak összekeverve. Az egyesítés tiszta fényt eredményez. Edgar Cayce úgy érezte, hogy ez a fehérség egy "tökéletes egyensúlyban levő lélek" színe, egy olyan állapoté, melyre valamennyien törekszünk. Ezzel a gondolattal a fejünkben érdemes egy érdeklődő pillantást vetni arra, vajon hogyan reklámozzák a mosóporokat. Arra ösztökélnek bennünket, hogy vessük kíváncsiskodó tekintetünket a hátsó udvarunkból a szomszéd ruhaszárító köteleire. Vajon a kiteregetett ruhájai fehérebbek a miénknél? Talán még a fehérnél is fehérebbek! Nosza, gyerünk, rohanjunk a legközelebbi szupermarketbe és vegyük meg a megfelelő mosóport, mossuk a saját ruhánkat fehérebbre a legfehérebbnél! Ez csak vajon a reklámszövegírók trükkje arra vonatkozóan, hogy felkeltsék az érdeklődésünket a tökéletes állapot iránt? A fehér milyensége mutatja azt, hogy milyen állapotban van a lélek a fejlődése során? A gyártók tudják melyek azok a tudatalatti törekvéseink melyek legbelsőbb lényünket vezérlik? Érdekes eszmefuttatásként talán érdemes elgondolkozni az alábbi helyzeten: Nézzük végig a világ vezető képtáraiban fellelhető festményeket a megfeszített Krisztusról. Vajon az emberek felismernék benne a megváltót, ha nem övezné ragyogó fehér aura?
Hogyan láthatjuk az aurát? Az eddigiektől kellően felcsigázódhatott mindenki, esetleg eltökélhette magát, hogy ő is szeretné elsajátítani az auralátás képességét. Háromféle módszert tudnék ehhez ajánlani. Ezek közül az egyik Kevin Arnett könyvéből származik, míg a másik kettőre baráti körben akadtunk rá, ez utóbbi körülmény persze nem zárja azt ki, hogy már mások is írhattak róluk korábban. 1. Válasszunk kísérletünk helyszínéül egy félhomályos helyiséget. Üljünk le kényelmesen, s az illetőt, akinek az auráját látni kívánjuk, mintegy 2-3 méterre, oldalt állítsuk tőlünk, nagyjából vállaink vonalába. Elhelyezhetünk mögé még egy szórt fényforrást is. Ha mindezzel megvagyunk, akkor nézzünk előre olymódon, hogy a szemünk sarkából látott képre koncentráljunk, ahol a kísérleti személy képe van. Ily módon - gyakorlással - megpillant-hatjuk auráját, s később ezt a képet még be is hozhatjuk éleslátásunk központjába azzal, hogy egyre inkább magunk elé helyezzük a kísérleti személyt, miközben betartjuk az előbb megadott távolságot. Néhány hónap alatt képessé válhatunk arra, hogy az éleslátás helyén is jól lássuk még az aurája színeit is. Ez a módszer a retinán kis számban elhelyezkedő, infravörösre érzékeny receptorokat reaktiválja, s így feléleszthetjük rég elfeledett képességünket 2. Nézzünk mereven egy villanyvezetéket, mely áram alatt van. (Lehet fali kábel is.) Kb. egy fél perc múlva egy fehér színű energiasáv jelenik meg a vezeték felett. Ugyanezzel a merev-nézési technikával látni lehet az aurát még nappali fényben is. 3. Olyan alkalmat keressünk, amikor fenn van a Hold. A kísérleti személy sötét ruhát viseljen, s lehetőleg minél sötétebb háttér elé állítsuk. A legtöbb ember ilyenkor szinte azonnal meglátja a másik ember auráját. Legelőszőr nekem is így sikerült sikeres megfigyelést végeznem. Nagyszerű élmény volt. Próbálja ki a kedves olvasó is! Szerencsés aurafürkészést kívánok. Források: Kevin Arnett: Misteries, Myths or Marvels? (1977), Into the Unknown (1982 Sydney), Természetfeletti jelenségek atlasza 1995.02.25 |
|